Het hotel van de toekomst
Het hotel van de toekomst
A Stay Antwerpen
Hoe hebben wij dit pareltje gevonden?
Wanneer, tijdens de flair actie “hotelovernachting voor 35 euro”, mijn oog op een bijzonder hotel valt kan ik het niet laten.
Dit hotel vraagt, als verrassing voor Wims verjaardag, om een boeking.
Een hotel dat voorgesteld wordt als eentje van de toekomst, dat kunnen wij die deze passie delen niet laten liggen.
Een volledige automatische check in, deuren openen met je handpalm, een bar waar je zelf je cocktail kan maken enz… de verleiding is groot.
Daarenboven zouden onze hondjes er met open armen verwelkomd worden.
De belofte van een mandje en drinkbak te leen is het laatste wat ik nodig heb om mij te laten overtuigen.
Hoe reserveren in het hotel van de toekomst?
Natuurlijk kan ik deze promo niet laten liggen.
Maar, hoe boek je, gebruik makende van een promo, een hotel van de toekomst?
Een eerste poging blijft zonder succes: mijn mailtje blijft onbeantwoord.
Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik kort op de bal wou spelen door op dinsdag een boeking voor de donderdag in diezelfde week te willen maken. Maar zeg nu eerlijk? Dit zou toch geen probleem mogen geven?
Dan toch maar de telefoon ter hand te nemen zeker?
Het eerste contact valt tegen. Alhoewel de telefoon heel snel wordt opgenomen blijkt de persoon aan de andere kant van de lijn niet op de hoogte van de promo. Er wordt me gevraagd om 30 minuten later opnieuw contact op te nemen.
30 minuten? Ok, zo veel geduld kan IK, iemand die eigenlijk liever gisteren dan vandaag alles gedaan krijgt, nog net opbrengen.
Minuten worden afgeteld en een 2de telefoontje is een feit.
Wanneer ik de medewerker opnieuw aan de lijn krijg en deze mij vraagt hem opnieuw een paar uur de tijd te geven besluit ik net er de brui aan te geven wanneer er plots een nieuwe mail binnenkomt.
Mijn boeking met korting wordt bevestigd en het aftellen kan beginnen.
Tip 1: misschien is het wel handig om, bij het aanbieden van een promo met een code te werken die men, bij de boeking kan ingeven?
The Day
21 oktober 2021
Wat ben ik benieuwd naar mijn verrassing.
Nietsvermoedend stapt Wim in de wagen en wordt onze rit richting Antwerpen ingezet.
Eenmaal aangekomen op onze bestemming is onze eerste indruk heel positief.
Het hotel van de toekomst ziet er heel uitnodigend uit en een parking onder het gebouw super praktisch.
Spijtig genoeg blijkt de parking volzet maar, een super vriendelijke, gastvrouw boekt voor ons, met korting, een parkeerplaats in de nabijgelegen parking.
16 euro voor 24uur lijkt ons best wel een mooie prijs wetende dat we ons in het centrum van de stad bevinden.
Onze eerste indruk:
Eenmaal de deuren van het hotel zich openen komen we terecht in een mooie, huiselijke ingerichte ruimte.
In de zithoek merken we verschillende mensen, verwikkeld in een leuk gesprek, op en achter hen probeert een jongeman romantische akkoorden voor zijn geliefde, uit de “hotelgitaar” tevoorschijn te toveren en aan de tafels van de bar zitten een aantal mensen na te genieten met een heerlijk drankje.
Tijd om ons aan het inchecken te wagen.
Eventjes is het zoeken naar de juiste manier om onze identiteitskaart te scannen maar eenmaal dit euvel van de baan gaat alles vlot:
Onze reservatie verschijnt op het computerscherm, onze handpalmen worden ingescand en onze kredietkaart (die voor een verblijf in dit hotel noodzakelijk is) gekoppeld aan onze handpalm.
Ons kamernummer verschijnt op het scherm en super nieuwsgierig besluiten we een kijkje te gaan nemen.
Onze kamer in het hotel van de toekomst
Onze handpalm wordtherkend, de deur geopend en een kleine maar gezellige en nette kamer heet ons welkom.
Leuke, grote venstertabletten, voorzien van een zit- en rugkussen nodigen je uit om, met de koffie in de hand, naar buiten te kijken,
2 1-persoonsbedden met heerlijke matrassen en 2 soorten kussens,
een heerlijke regendouche en een groot tv-scherm vulden de ruimte en
het tv scherm zorgt ervoor dat we alles in de kamer kunnen regelen van relax verlichting over heldere of persoonlijk aangepaste verlichting tot airco of verwarming, open of gesloten gordijnen enz toe. Wat een luxe!
En vanavond hoeven we onze netflix series niet op ons gsm schermpje te bekijken maar kunnen we ze, met de hulp van de chormecast, in het groot op het televisiescherm bewonderen.
Tijd om een kijkje beneden te nemen.
Nog steeds heerst er een aangename sfeer in de “ontmoetingsruimte” en daar de honger stilaan begint toe te slaan nodigt de zelfbedieningsbar ons uit voor een bezoekje.
Verschillende rekken bieden ons de keuze tussen gewone drankjes, waaronder Cola, Cola Zero, Fanta, Water, een biertje enz als tussen vele alternatieve verfrissingen.
We besluiten een kombucha uit te proberen en laten onze blik langs de maaltijden glijden.
In groot contrast met “de gezonde” kombucha staan de verschillende potjes gevuld met microgolf noedels… niet echt ons ding.
Gelukkig ontdekken we onderaan in de koelkast een paar verse pizza’s die, volgens de vriendelijke man achter de bar, gebakken kunnen worden in de ovens die, aan de andere kant van de bar, ter onze beschikking staan.
Een 2de tip: een paar stoommaaltijden en alternatieven voor vegetariërs zouden best wel tot de mogelijkheden mogen behoren.
Eerlijkheid is hier troef maar werkt het?
Het concept om zelf je dingen uit te kiezen en, naar alle eerlijkheid, deze op de kassa in te typen en af te rekenen lijkt ons wel leuk al stellen we ons wel de vraag of niemand hierdoor in de verleiding komt om de dingen onbetaald te nemen.
Terwijl de oven zijn werk doet deel ik mijn bedenkingen met een super vriendelijke medewerker die mij eerlijkheidshalve meegeeft dat mijn vrees best wel gegrond is.
Tip 3: Misschien is het werken met automaten een alternatief?
Eerlijk als wij zijn betalen we netjes alles wat we nemen en genieten we van een heerlijke pizza.
Gezelligheid troef in het hotel van de toekomst!
De gitaar heeft ondertussen haar gastspeler vaarwel gezegd en de stilte laat bij mij de vraag opkomen hoe het zou zijn mocht een piano hier jong muzikaal talent een free podium aanbieden.
Tip 4: een piano of jukebox voor wat extra sfeer in de ontspanningsruimte?
En ook onze hondjes werden op hun wenken bediend. Zij krijgen namelijk een drinkbak en een reuze hondenmand te leen waarin ze, nog geen minuut later, heerlijk in liggen te knorren.
Ikzelf had het misschien wel iets netter gevonden mocht de mand, na de vorige eigenaar, langs de wasmachine gepasseerd zijn maar onze honden vinden de geur die de andere honden hebben achtergelaten dan weer wel interessant dus ach…. Waar maken wij ons druk om?
Tip 5: gebruik maken van iets kleinere manden die men, na gebruik in de wasmachine kan reinigen?
Gewapend met een flesje wijn en 2 glazen, die omwille van hygiëne maatregelen niet standaard op de kamer aanwezig zijn, trekken we richting onze toegewezen slaapplek.
Een douche en slaapmutsje later wordt de televisie ingesteld op slapen, sluiten de gordijnen zich automatisch, worden de lichten gedoofd en kan het ongestoord dromen van start gaan.
Zijn de kamers echt zo stil als beloofd?
De belofte van geluidsdichte kamers is een feit, onze honden liggen heerlijk te knorren in de grote mand en ook wij genieten van een welverdiende nachtrust.
De klok tikt net 10uur in de ochtend aan wanneer ons ochtendalarm besluit onze dromen te stoppen en ons aan te zetten onze spullen te verzamelen.
Hoe verloopt het uitchecken in het hotel van de toekomst?
Het uitchecken, dat hier ten laatste om 11uur dient te geschieden, verloopt, moeiteloos en de tijd om de stad te “unfolden”, breekt aan.
Onze spullen kunnen we voor de rest van de dag, aan een prijs van 5 euro, in een locker kwijt en de stadswandeling wordt ingezet.
Spijtig genoeg is de regen ook van de partij en zien we ons, 1 uur later, genoodzaakt een overdekt alternatief te zoeken.
Gelukkig is het hotel rechtover het centraal station gelegen, een pareltje op zich en wanneer we er ook nog eens een spelletjes bib playground genaamd, aantreffen is de keuze snel gemaakt.
Wat een leuk concept!
Verschillende gezelschapsspellen kunnen kosteloos uitgeprobeerd worden op voorwaarde dat je er een drankje nuttigt.
En ook de allerkleinsten worden hier, met de Haba spellen, niet vergeten.
Met een nieuw spel onder de arm verlaten we de spellenbib, nemen nog even een kijkje in de vinyl winkel en keren tevreden terug.
Met een super goed gevoel verlaten we het hotel.
Wij konden het alvast niet laten een nieuwe boeking te maken want, zeg nu zelf:
wie wil er nu niet, alle details l van het hotel van de toekomst proeven?
Graag zelf deze ervaring beleven?
No Comments